دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 ارديبهشت 1401 - 10:37

لیگ قهرمانان اروپا| منچسترسیتی آماده عبور از جادوی برنابئو/ آبروی اسپانیا در دستان رئال مادرید

تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی برگزارکننده آخرین دیدار مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا هستند.
کد خبر : 656663
رئال مادرید منچسترسیتی

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری آنا، تیم‌های رئال مادرید و منچسترسیتی ساعت ۲۳:۳۰ امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزارکننده دیدار پایانی مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا خواهند بود. دیدار رفت با برتری ۴ بر ۳ نماینده انگلیس به پایان رسیده و تنها تیم باقیمانده اسپانیا در این تورنمنت در برابر دیدگان هوادارانش به دنبال ارائه نمایشی است که مانع از فینال تمام انگلیسی همچون فصل گذشته شود.


آمار و ارقام به سود منچسترسیتی است و شاگردان پپ گواردیولا روی کاغذ بخت بیشتری برای پیروزی دارند. آنها سه بازی اخیر برابر رئال مادرید را با پیروزی پشت سر گذاشتند و ۹ مرتبه از ۱۰ باری که در دور رفت مراحل حذفی لیگ قهرمانان اروپا برنده شده بودند موفق به صعود شدند. در مقابل رئال مادرید پنج بار در مرحله نیمه‌نهایی نتیجه بازی رفت را واگذار کرده و هر بار حذف شده است. این بار منچسترسیتی تلاش می‌کند تا ششمین تجربه تلخ را برای حریف نامدارش رقم بزند و از سویی دیگر سومین تیم لیگ قهرمانان اروپا بعد از آژاکس و بایرن مونیخ شود که در چهار بازی متوالی موفق به برتری مقابل کهکشانی‌ها شده است.


دیدارهای رفت و برگشت رئال مادرید و منچسترسیتی می‌تواند پرگل‌ترین تقابل مرحله نیمه‌نهایی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا باشد. مصاف‌های لیورپول با رم در فصل ۱۸-۲۰۱۷ و یوونتوس و موناکو در فصل ۹۸-۱۹۹۷ با ۱۳ و ۱۰ گل زده اول و دوم هستند و بازی رفت دو تیم ۷ گل داشته و اگر در بازی برگشت هم تعداد گل‌های زده شده به عدد ۷ برسد پرگل‌ترین رویارویی لیگ قهرمانان اروپا رقم خواهد خورد.




بیشتر بخوانید:





منچسترسیتی در ۱۴ بازی خارج از خانه اخیرش نباخته و به دنبال رسیدن به عدد ۱۵ است. پپ گواردیولا در بازی امشب نمی‌تواند از کایل واکر و جان استونز دو عنصر دفاعی‌اش بهره ببرد و بعید است شاهد حضور آنها در زمین باشیم. کارلو آنچلوتی که تیمش فاتح لالیگا شده و جام قهرمانی را بالای سر برده ادن هازارد و داوید آلابا را در اختیار ندارد. هر چند احتمال ضعیفی وجود دارد که آلابا به خاطر خفیف بودن درصد مصدومیت بازی کند.


خط حمله منچسترسیتی زهردار است و خط دفاعی این تیم هم آسیب‌پذیر نشان داده، موضوعی که برای رئال مادرید هم صدق می‌کند و با این حساب دور از انتظار نیست نمایشی پرگل را در سانتیاگو برنابئو نظاره‌گر باشیم. در این میان تیمی که فرصت‌طلب‌تر باشد برنده خواهد بود و باید دید با توجه به حضور لیورپول در پاریس، فینالی تمام انگلیسی رقم می‌خورد یا تقابل تیم‌های انگلیسی و اسپانیایی همانند دو بازی مرحله نیمه‌نهایی رقم می‌خورد.


انتهای پیام/۴۰۴۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته